woensdag 3 februari 2021

Too late blues

Vandaag is het dag op dag exact 32 jaar geleden dat John Cassavetes overleden is. Cassavetes gold als een van de meest eigengereide filmmakers uit de tweede helft van de twintigste eeuw. Ook was hij een van dé pioniers van de 'Independent film'. In mijn dichtbundel 'Van het hart een steen' uit 2009 staat een cyclus gedichten die 'Too Late Blues' heet en die ik in briefvorm opgedragen heb aan Cassavetes. ('Al te late brieven aan John Cassavetes en anderen'). 

Ondertussen schrijf ik - zoveel jaren later - al een tijdje aan een aantal vervolggedichten ('Nieuwe late brieven aan John Cassavetes, en de wereld') waarvan ik hoop dat ze 'voor de broodnodige opvolging' kunnen zorgen en bovendien ook een en ander zeggen over hoe de wereld er vandaag de dag uitziet. (Of niet uitziet). Om een en ander te gedenken plaats ik hier vandaag 'Chemie', een gedicht uit de cyclus 'Too Late Blues' uit 'Van het hart een steen'.











Vandaag is het dag op dag exact 32 jaar geleden dat John Cassavetes overleden is. Cassavetes gold als een van de meest...

Geplaatst door Paul Rigolle op Dinsdag 2 februari 2021



Geen opmerkingen:

Een reactie posten