zondag 22 januari 2017

Gedichtendag in Harelbeke-Gedicht voor Eli Iserbyt

De jaarlijkse Gedichtendag en de Poëzieweek zijn alweer in volle
aantocht. En dat zullen we, én mogen we geweten hebben... Zelf schreef ik op verzoek van Jan Van Herreweghe, grote Voortrekker van de Harelbeekse bibliotheek, een gedicht over en voor… Eli Iserbyt. De jonge regerende wereldkampioen bij de cyclocross-beloften woont immers in Bavikhove, deelgemeente van Harelbeke. Dorp van oorsprong ook van Dirk "Molje" De Mol en niet te vergeten de dichter Frans Deschoemaeker.

Modder en grind”, is de titel van mijn gedicht dat op poster wordt uitgebracht. Het wordt komende woensdag 25 januari 2017 om 19:30 u voorgesteld in de Harelbeekse bibliotheek. En dit samen met “Gefluister over de asfaltwegen”, een gedicht van Inge Braeckman dat eveneens in postervorm verschijnt. In Harelbeke lees ik naar aanleiding van de publicatie een aantal nieuwe & oude (wieler)gedichten en sta ik voor de gelegenheid vanzelfsprekend ook graag even stil bij die vreemde, niet aflatende levenslange fascinatie van mij voor de poëzie en voor ‘de koers’… En de asfaltwegen daartussenin… Je bent van harte welkom!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten