zondag 14 november 2021

Voorstelling Rots van Koen D'haene

Gisteren mocht ik in de Wevelgemse Bib mijn steentje bijdragen tot de fraaie voorstelling van 'Rots' het nieuwe boek van VWS-kompaan Koen D'haene. Er waren hele fijne tussenkomsten van Maaike Monkerhey, Geert Breughe, Theo van Rijn (van Uitgeverij LetterRijn) en Koen zelf. Les Tripes zorgden, helemaal in de sfeer van het boek, onder meer voor een fantastische cover van 'The River' van Bruce Springsteen.


In mijn inleiding op het boek kon ik het even niet laten om de mooie anekdote van vader Roger D'haene nog 's op te rakelen. In de vroege jaren zestig van de vorige eeuw werd hij toen hij zijn middagboterhammen aan het opeten was aan de overkant van Het Lijsternest: Streuvelshuis & schrijversresidentie weggejaagd door dé grote Stijn Streuvels himself... Hij had daar volgens de schrijver niets verloren... En kijk, jaren later mocht zoon Koen in datzelfde Streuvelshuis een aantal keer resideren als "writer in residence". Met onder meer de trilogie 'IJs', 'Zand' en 'Rots' tot gevolg. Het kan verkeren zei ooit iemand anders met en van literaire allure. 


Op de foto: vader en zoon D'Haene op de voorstelling van 'Rots' gisteren. De fans van Koen kan ik geruststellen: Koen heeft intussen de ogen alweer helemaal open.

Veel leesplezier overigens met 'Rots'!
De tekst van mijn inleiding kun je ondertussen nalezen via deze D'haene-link.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten