zondag 10 juli 2022

Days of tennis: Hélemaal für Elise!

"Days of tennis"! Come on Elise! Come on Shuai!

Grand slam-finales zul je mij, als ze tenminste op televisie worden uitgezonden, zelden zien missen. Een soort tweede natuur is het waaraan ik niet eens iets verhelpen wil.

Straks speelt Elise Mertens in de vooravond de dubbelfinale van Wimbledon. Samen met de Chinese Shuai Zhang staat ze recht tegenover het Tsjechische vriendinnenduo Barbora Krejcikova en Katerina Siniakova. De mannenfinale die zondag aan de de dubbelfinale voorafgaat is na het blessureforfait van Rafael Nadal een (eerder kwalijke) zaak geworden van dé twee “bad guys for the rest of their careers”van het hedendaagse tennis.

Meester-bully Nick Kyrgios die het hele tornooi door (en tijdens vele eerder gespeelde tornooien) al veelvuldig bewezen heeft dat hij maar weinig respect toont voor de meest elementaire tennisregels, geeft partij aan die andere dwarsligger par excellence Novak ‘No-vax’ Djokovic. Een mens zou warempel heimwee krijgen naar “het grote koel” van het Bjorn Borg-tijdperk. 'Djook' en Kyrgios zijn uitstekende tennissers dat wel maar de mannenfinale editie 2022 kan mij op deze 'Holy Sunday of Tennis' vanwege uiteenlopende en, ik wil het grif en met al mijn eigen ingetogen racket-temperament toegeven, niets met het tennis te maken hebbende redenen, niet helemaal interesseert.

Mijn hoofd wil er niet helemaal bij zijn. Dat hoofd van mij – oh menselijkheid - heeft er gewoon niet veel zin in. Dus gaat mijn tennisaandacht voor een keer volledig uit naar wat na de mannenfinale volgt: de dubbelfinale bij de dames. Dat Elise Mertens daarin al haar vierde (!) Grand Slam-titel kan binnenhalen is immers iets dat ik hier niet zomaar vanzelfsprekend wil vinden! Want dat is het in géén geval!

Als ik een Londenaar was (en geen tickets had) nam ik geheid om 17:00 uur mijn plaatsje in op Henman-hill, al mag je voor mijn part die sacred place ook gerust Murray-mountain noemen. Hééélemaal für Elise!

#elisemertens #shuaizhang #wimbledon

https://sporza.be/nl/matches/tennis/2022-07/titelverdedigster-elise-mertens-staat-opnieuw-in-de-finale-van-h~1657307879355/

 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten