woensdag 5 oktober 2016

Terwijl

ING... Ik heb er geen rekening en ik zal er nooit een hebben... Maar de komende expo "Guggenheim Full Abstraction" (Happy Birthday 30 years ING Art Centre) had ik wel al 'als niet te missen' aangestreept. Van 19/10/2016 tot 12/10/2017 brengt ING in Brussel een selectie uit de Guggenheim-collecties van New York en Venetië
samen. Onder meer werk van drie van mijn absolute favorieten Willem de Kooning, Robert Motherwell en Cy Twombly zal je er kunnen zien... Het dedain en het misprijzen waarmee de ING-bonzen de voorbije dagen met personeel en klanten omgingen (én omgaan), zet een en ander fors in een ander daglicht. Arrogantie troef! Loonsverhogingen voor top ING-ers terwijl... 7 miljard euro aan dividenden overmaken aan het moederbedrijf terwijl... En de Vlaamse Regering (die eerder na het Dexia-débâcle Dexia en KBC als 'huisbankier' inruilden voor ING) doet daar nog een schepje bovenop door zonder boe of ba het contract met ING als Vlaamse overheidsbank bijna stilzwijgend te verlengen. Miljardenwinsten maken, 3500 personeelsleden ontslaan, de lonen van topmanagers verhogen en investeren in topkunst...

Het zal met wel zéér gemengde gevoelens zijn dat ik straks als "ordinaire expofreak" - en als naar gewoonte mijn ogen uitkijkend - naar Brussel reis... Al goed dat we de dingen zelf af en toe met "Full Abstraction" tegemoet kunnen treden!

#ING #hetdedainvandemacht


Extern:
Guggenheim. Full Abstraction. ING-Art Center - van 19/10/2016 tot 12/2/2017


Geen opmerkingen:

Een reactie posten