dinsdag 12 maart 2019

Als de draad van zijde is






































Vrijdag laatst, 8/3/2019, ging in “De Bremstruik” in Roeselare de tentoonstelling ‘Als de draad van zijde is’ open. In het voormalige Roeselaarse Clarissenklooster is een mooie gedenktocht met creatief en informatief werk opgezet over de laatste levensfase.
De tentoonstelling is een initiatief van De Bremstruik, het Netwerk palliatieve zorg De Mantel en een enthousiaste groep vrijwilligers.

Zelf schreef ik voor de tentoonstelling met ‘Bries’, ‘Merel’ en ‘Krijt’ drie nieuwe ingetoomde gedichten. Bij de ingang van de mooie kloostertuin, waar ik al in september met Vers Roeselare al een van de gasten was, vond ik een deur waarop mijn gedicht 'Krijt' zich moeiteloos in mijn handschrift en in de materie van zijn titel liet vasthechten. Tot het weer wordt weggewassen...

Want is dat niet wat we met zijn allen zijn: verhalen in krijt die op een dag weer worden weggewassen door de regen...

De tentoonstelling bevat ook gedichten van onder meer Tom Veys, Reinout Verbeke en Daniel Billiet.

Extern:
Als de draad van zijde is Plaats : De Bremstruik, Arme Klarenstraat 36, 8800 Roeselare – inkom via de grote tuinpoort
Tijd : 9 maart tot en met 17 april 2019 – 14 tot 17 uur – niet op zondag - Inkom : vrij

Contactpersoon : Freddy Kindt – 051 200420 – info@debremstruik.be – niet op vrijdag


Geen opmerkingen:

Een reactie posten