woensdag 10 juni 2020

Een dikke Juij!

Een dikke 'Juij' voor dochterlief! Toi toi Soetkin! Boekhandel Limerick is mét ons!






Het bericht op de Facebook-pagina van Puur Gent:
PUUR GENT
9 juni 2020 om 11:45

Soetkin Rigole is sinds november de nieuwe uitbaatster van boekhandel Boekhandel Limerick in Quartier Sint-Pieters, en ziet haar klanten na de verplichte time-out met de glimlach tegemoet. 📖

"De dag voor de heropening voelde zoals de schoolreis vroeger. De houten glazen kooi rondom de kassa deed mij aanvankelijk heel erg aan de ZOO van Antwerpen denken. Alsof straks onze klanten naar een met uitsterven bedreigde diersoort, de boekhandelaar, zouden kunnen komen kijken. Enfin, het tegendeel is waar, in die zin dat we dankzij diezelfde klant hebben mogen voelen hoezeer de lokale boekhandel hen na aan het hart ligt. Met de hulp van IT’er Bruno van Branden, een goede klant, hadden we in een mum van tijd een webshop online waarop mensen boeken konden bestellen. Veel mensen vonden ons zo terug, en dagenlang waren we in de weer om achter gesloten deuren boeken in te pakken. Rond een bepaald uur ergens in de late namiddag begonnen we dan te toeren met de fiets. Ja we hebben heel veel straten leren kennen, en huizen van buiten gezien. Overal werden we ongelofelijk hartelijk verwelkomd, een keer stond de champagne letterlijk klaar. Die ritten waren hartverwarmend, ondanks de fysieke afstand." 🚴‍♀️

Of Soetkin bang is voor de toekomst? "Niemand weet wat morgen brengt, maar ik voel mij geruggensteund door mijn kleine equipe en groot aantal klanten. Naast Limerick heb ik een winkel waar je koffie kan drinken maar die nu helaas gesloten is. Het is een charmant apothekerspand dat sinds 2017 door de vrouw van Gert Brouns werd uitgebaat en De Trein der Traagheid heette. Ik maak van de vreemde tijd waarin we zitten gebruik om die winkel om te vormen tot iets wat beter bij mijn karakter past. Het nieuwe project heet Limerick 2.1 en gaat over boeken en mensen, dat kan ik met een gerust hart al verklappen." Onze interesse heb je alvast gewekt, Soetkin!

Voor authentieke zaken met een persoonlijke aanpak ben je in Gent aan het juiste adres! Kom je ook langs? De lokale handelaren danken je alvast voor je steun!

🙌 #welkommetheelonshart #kooplokaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten