donderdag 18 juni 2020

Sinds gisteren

Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een ‘stent’ die mijn rechter kransslagader openhoudt!

Een verblijf van amper anderhalve dag in het gloednieuwe AZ Delta was voldoende om bevestigd te zien wat ik al veel langer wist. Dat het zorgend personeel bij ons zowat het allerbeste van de hele wereld is!

Elke actie om onze zorgmensen meer middelen te geven zal ik – net als in het verleden - dan ook altijd met mijn hele hart en hebben en houden blijven ondersteunen. Ook de cardiologie-afdeling van het AZ Delta verdient niets dan lof. Ook daar werken een aantal halve-mirakel-mannen en vrouwen.

Een ‘coronarografie’ in het ‘corona-tijdperk’, het was ’s even iets anders. De ingreep was al een tijdje gepland nadat ik bij het fietsen op ‘de helling van de Heulstraat’ meer dan gewoonlijk naar adem diende te happen!

Zo mocht ik mij de voorbije dagen één van de eerste tijdelijke bewoners van het gloednieuwe AZ Delta noemen. De foto-impressies zeggen wel iets op dat vlak.

Ineens was de voorbije dagen ook mijn cyclus gedichten ‘Coronarografie’, geschreven n.a.v. een eerdere ingreep, wel heel dichtbij. Ik voeg hier graag een van mijn vroegere 'Van het hart een steen'-gedichten bij.

Veel dank aan het zorgend personeel van het AZ en uiteraard ook aan de cardiologen van dienst.

Op met herstelde bloedbaan naar een nieuw en liefst héél hartelijk decenniumpje!

Uit 'Van het hart een steen'


Een hart van/voor Peperkoek?


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten