zondag 6 december 2020

Het Land van Streuvels (Een literair spoor)



 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagen in het Streuvelshuis


 

 

 

De mensen van het onvolprezen Literatuurhuis Passa Porta vroegen mij om een ‘literair spoor’ na te laten van en over mijn verblijf van laatst in het Streuvelshuis. Mooie opdracht die ik gisteren voltooide en met een tekst met als titel 'Het Land van Streuvels' naar dé Brusselse Drenkplaats van en voor de Literatuur par excellence doormailde. Een beetje voor de hand liggend, die titel maar alla…

Mijn algemeen verslag baseerde ik op mijn eerder ‘vluchtige’ (en wat hakketakkend aandoende) aantekeningen die ik in de periode van mijn verblijf bij de Oude Heer Streuvels maakte (Ma 9/11/2020 tot Ma 23/11/2020). Vermits ik mijn notities nu toch wat heb gebundeld en er, naar blijkt, een pak ‘restnotities’ én, wat had je gedacht, ook een flink aantal foto’s overblijven, geef ik de komende dagen op mijn Facebook-bladzijden en ook hier met enige graagte nog een aantal dingen en notities prijs. Ze zijn wat ze zijn. En het is wat het is! (Zoals probleemloos zal blijken).

#SchrijvenbijStreuvels #HetLandvanStreuvels #demanmetdeleesbril #HetLijsternest #blauwenotities #Letterenhuis




Geen opmerkingen:

Een reactie posten